Защо е полезно да правите джогинг на плажа

Открийте как да подобрите рутинното бягане за здраве през лятото
Открийте как да подобрите рутинното бягане за здраве през лятото

На кого са нужни бягащите пътечки във фитнеса, когато лятото ни предоставя красивите плажове по изгрев. Морската вода гали глезените ви, а златният диск на слънцето наднича над хоризонта. Вълшебно!

Какво трябва да знаете за тичането по пясък

Тичането по пясък е много по-трудно, отколкото по твърда настилка и ще натовари мускули на краката ви, за които дори и не подозирате. Един километър крос по плажа, ще ви се стори като два. Следователно тренировката ще е доста по-тежка. Меката текстура на сухия пясък и неравномерната му повърхност ще ви изморят доста по-бързо. Ако не сте го практикували досега – започнете на мократа ивица.

Рано сутрин въздухът край морето е кристално чист и изпълнен с йодни изпарения. Бягането ще ускори пулса ви, ще ви задъха добре и морският бриз ще направи основно прочистване на дробовете ви, задръстени от градския смог.

Как да тичате

Ние не сме деца на саваната, родени да тичат боси, заедно с антилопите. Затова, ако смятате да пробягате няколко километра по плажа – обуйте си маратонки. 

Бягането по неравната повърхност на пясъка крие опасност от травми на глезените. Бъдете внимателни. Ако не се чувствате сигурни, просто преминете към мократа ивица. Така вълните ще ви охлаждат допълнително.

Е, лек крос по брега може да направите и на бос крак.

Излезте от зоната си на комфорт

Увеличете предизвикателството към себе си – тичайте 2 минути по сухия пясък и 5 минути по мокрия. Или бягайте в плитката вода и после обратно по брега.

Слънцето може да бъде ваш приятел или враг – защитете кожата си от вредните ултравиолетови лъчи, особено ако тичате след 10 часа. 

Според специалистите дори ходенето боси по пясъка укрепва мускулите на краката и глезените. Какво ли ще стане, ако решите да се затичате? Пробвайте това лято.

© 2015, informiran.bg