Как да водя преговори по телефона

4 правила на преговорите с клиент по телефона
4 правила на преговорите с клиент по телефона

Има си хора за всичко. Някои са добри в продажбите по телефона, други в писмените преговори, а трети предпочитат срещите лице в лице. Хубавото обаче е, че всяко едно от тези умения може да се учи и упражнява, докато постигнете прилично ниво. Да, това важи и за преговорите по телефона. 

Пригответе си лист и химикал преди да започнете разговора

Лесно е да се разсеете, докато отсрещната страна ви говори. А дори това да не се случи, може да забравите някоя малка подробност. Затова си записвайте важните точки от разговора или всичко, което ви се стори, че може да ви послужи при следващи разговори със същия човек. 

Бъдете кратки, ясни и точни

Дори човекът отсреща да ви е казал, че му е удобно да разговаря, вие не знаете в каква ситуация се намира. А и дори в момента всичко около него да е спокойно, положението може да се промени за минути. Затова говорете кратко, точно и ясно. Изисквайте същото и от човека, с когото говорите. Не му позволявайте да се разсейва, а го връщайте отново и отново към темите, които ви интересуват. 

Подгответе си предварително цялата необходима информация

Не карайте никого да ви чака на телефона. Отворете си предварително файловете с оферти, описания на продукти и каквото друго ви трябва. Бързата реакция е от решаващо значение за преговорите по телефона. 

Уверете се, че човекът, с когото говорите разбира всичко казано от вас

Гласът винаги издава недоверието, спокойствието, несигурността, раздразнението, отегчението, изненадата и радостта на човека от това, което току-що е чул. Научете се да разчитате нюансите в гласовете на хората, с които говорите, за да знаете какво точно да им кажете. 

Още на първия разговор би трябвало да усетите ефекта от приложените съвети. Разбира се, колкото по-често ги практикувате, толкова по-добри ще ставате. Затова, ако не получите веднага очаквания резултат, не се отчайвайте. Пробвайте отново. 

© 2014, informiran.bg