Как да се храним здравословно по празниците

5 съвета, с които да превърнем мисията невъзможна, в напълно изпълнима
5 съвета, с които да превърнем мисията невъзможна, в напълно изпълнима

Месец декември е богат на тежки трапези, пълни с вкусни ястия, сладки лакомства и доста алкохол. Иска ни се едновременно да се насладим максимално на празника, да си похапнем от всичко и някакси, ако може да не изневерим на здравословните си навици. Не е толкова трудно да го направите, просто следвайте правилата, предложени от диетолозите.

Не се поддавайте на чувството за вина

На празник, като на празник - заглушете обвиняващите гласове в главата си. Хапвайте си от всичко, но по малко и веднага след празниците се върнете към обичайния си режим на хранене. Ако се боите да не качите трудно свалени килогарами, не пропускайте посещенията във фитнеса.

Слушайте тялото си

Не яжте дадена храна, само защото е задължителна за празника - например баклава или капама. Вслушайте се във вътрешния си глас и ако той ви казва не, така да бъде. Тялото си е ваше, вие решавате какво да ядете и какво - не. Усмихнете се любезно на домакините и подсладете отказа с комплимент.

Не гладувайте цял ден в очакване на празничната трапеза

Ниската кръвна захар, вследствие на гладуването, увеличава нивата на кортизола, което води до неистово желание да се натъпчете с  мазна, солена, или сладка храна. Вместо това, през целия ден хапвайте здравословни храни като сурови зеленчуци, плодове, ядки, салати. 

Яжте бавно

Наслаждавайте се на вкуса, аромата и консистенцията на всяка хапка.  Така, усещайки храната, няма опасност да преядете.

Пийте дотатъчно вода

Хидратацията е много важна. Не прекалявайте със спиртните напитки и винаги дръжте чаша вода до себе си. Алкохолът е диуретик и ще се обезводните много бързо. 

И накрая – не се престаравайте дотам, че да пропуснете веселбата. 

Отпуснете се и просто се наслаждавайте на празника.

© 2015, informiran.bg